Noticies

La Fe oferix als pacients d'hipertensió i embolisme pulmonars dos noves guies amb recomanacions

19/05/2025

La Fe oferix als pacients d'hipertensió i embolisme pulmonars dos noves guies amb recomanacions


•    Els documents divulgatius elaborats per la unitat d'hipertensió pulmonar ajudaran els pacients a entendre les seues patologies

La unitat d'Hipertensió Pulmonar de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe ha elaborat i publicat dos guies per a pacients amb informació sobre dos tècniques que es realitzen en la hipertensió pulmonar tromboembòlica crònica.


La primera guia, titulada ‘Preguntes i respostes sobre la cirurgia de l'endarteriectomia pulmonar’, explica en què consistix esta intervenció quirúrgica, recomanada en casos d'embolisme pulmonar crònic. El document detalla el procés quirúrgic, les indicacions mèdiques, els possibles riscos, així com les cures i recomanacions necessàries durant la recuperació.


L'embolisme pulmonar és una malaltia en la qual es produïx una obstrucció del flux normal des del cor cap als pulmons a causa d'un coagule. Esta obstrucció no sempre es resol amb el tractament anticaogulant i en alguns casos es complica amb el desenrotllament d'hipertensió pulmonar. 
La segona de les guies explica als pacients amb hipertensió pulmonar tromboembòlica crònica que precisen d'una angioplàstia en què consistix este procediment, quines són les indicacions prèvies a l'hora de sotmetre's a ell, així com les cures i recomanacions posteriors.


L'angioplàstia pulmonar amb pilota és un procediment mínimament invasiu que s'utilitza per a millorar la circulació sanguínia en els pulmons de pacients amb hipertensió pulmonar tromboembòlica crònica. Es realitza per a obrir artèries pulmonars obstruïdes per trombes que no han pogut ser eliminats mitjançant tractament anticoagulant o cirurgia.


Este procediment està indicat especialment en pacients que no són candidats a la cirurgia de *tromboendarterectomía o amb malaltia residual després de la cirurgia. El seu objectiu és reduir la pressió pulmonar, millorar l'oxigenació i la capacitat d'esforç del pacient de tal forma, que es disminuïxen els símptomes com la dispnea i es millora la qualitat de vida.


Els dos documents proporcionen als pacients un recurs de confiança i pràctic que els permeta portar un control més efectiu del seu tractament i són una ferramenta de suport també per a les famílies a les quals servixen d'orientació en el maneig d'estos pacients. 
Les autores de les guies són la doctora del servici de Pneumologia Raquel López Reyes, el cirurgià cardíac Manuel Pérez Guillem, el radiòleg intervencionista Fernando Gómez Muños i les infermeres María José Martínez Medina, Rosalía Sanjuán Raimundo i la supervisora de pneumologia María Isabel Silvestre Antón. 

Compartir

Galeria d'imatges

La Fe oferix als pacients d'hipertensió i embolisme pulmonars dos noves guies amb recomanacions