Noticies

L'Hospital La Fe implanta el pla Coneix el teu servici d'Urgències per a millorar l'atenció als pacients

26/11/2024

L'Hospital La Fe implanta el pla Coneix el teu servici d'Urgències per a millorar l'atenció als paci

•    El pla inclou informació individualitzada sobre els temps d'espera, millora de la cartelleria i un recorregut virtual pel servici d'Urgències
•    L'àrea clínica d'Urgències de l'Hospital La Fe va atendre 221.448 pacients l'any passat

L'Hospital Universitari i Politècnic La Fe ha posat en marxa un nou pla denominat "Coneix el servici d'Urgències” dissenyat per a millorar la informació i accessibilitat dels pacients i els seus familiars en el servici d'Urgències. 

 

Esta iniciativa busca oferir una atenció més humanitzada i centrada en les persones, proporcionant informació en temps real i de forma personalitzada sobre el funcionament del servici i l'estat clínic dels pacients, el seu diagnòstic, pronòstic i possibilitats terapèutiques durant el seu procés assistencial.

 

Els objectius del pla Coneix el teu servici d'Urgències s'emmarquen en el pla global d'humanització de l'Hospital La Fe per a millorar la comunicació entre pacients, familiars i professionals, en l'entorn hospitalari.

 

El pla és el resultat de la col·laboració d'un equip format per professionals de la subdirecció de Sistemes d'Informació de La Fe, l'àrea d'Atenció a la Ciutadania, de la subdirecció d'Infraestructures i del propi servici d'Urgències.

 

Per al desenrotllament del pla s'han dissenyat i instal·lat pantalles en les sales d'espera que mostren informació individualitzada dels temps aproximats d'atenció en funció de la seua gravetat i altres factors operatius. 

 

D'altra banda, s'oferix un recorregut virtual del servici d'Urgències, accessible mitjançant un codi *QR, la qual cosa permet als pacients i els seus acompanyants conéixer les diferents àrees i circuit del procés assistencial des de qualsevol dispositiu mòbil, també adaptat a la llengua de signes.


El pla també ha introduït millores en la cartelleria de les diferents consultes i zones del servici d'Urgències, a més d'incloure vídeos explicatius sobre el funcionament de les diferents zones, explicant cadascun dels passos del procés assistencial, accessibles des de la pàgina web de l'hospital. 

 

El director de l'àrea clínica d'Urgències de l'Adult, el doctor Javier Millán, ha destacat “la importància de millorar la informació als usuaris i adaptar-la a les seues necessitats com a objectiu fonamental en els servicis d'urgències. Estos són entorns complexos i desconeguts per a molts, on els pacients i les seues famílies arriben preocupats i amb una gran càrrega emocional". 

 

L'adjunta d'infermeria de l'àrea, *Llucia Valentín ha ressaltat el paper de les infermeres ja que són fonamentals en la transmissió de la informació, orientant als pacients i els seus familiars sobre el procés de l'atenció. “Constituïxen el primer contacte amb el servici d'Urgències i al llarg de tot el desenrotllament assistencial, per a garantir així l'adequada evolució del pla de cures”.

 

Per part seua, el cap de secció de la subdirecció de Sistemes de la Informació de La Fe, Javier Medina, ha explicat que han desenrotllat “un algorisme adaptatiu que recalcula dinàmicament els temps d'espera en funció de diversos paràmetres com la severitat del pacient durant el procés de triatge, el grau d'ocupació del servici d'Urgències i els temps obtinguts en les atencions prèvies del torn actual. Com a resultat, s'obté un interval de temps estimat per a l'atenció mèdica, la qual cosa permet mantindre informats en tot moment als pacients mitjançant les pantalles situades en les diferents sales d'espera”.

 

El servici d'Urgències de l'Hospital La Fe va atendre l'any passat un total de 221.448 pacients, dels quals 147.881 van correspondre a l'àrea clínica d'Urgències de l'Adult. “Amb esta iniciativa, l'hospital busca oferir les millors cures al pacient, facilitant la seua integració al costat de la seua família o acompanyant en l'entorn hospitalari, proporcionant-los tota la informació per a garantir una comunicació efectiva” ha assenyalat, José Luis Poveda, gerent de l'Hospital La Fe.
 

Compartir

Galeria d'imatges