L'hospital La Fe s'alça amb el premi a la Millor política de Responsabilitat Social Corporativa
09/10/2024
- La publicació digital New Medical Economics reconeix el pla de qualitat assistencial i seguretat del pacient de l'hospital
- La Fe compta amb una força col·laborativa de 82 agents de qualitat i un espai expositiu amb desenes d'acreditacions de qualitat
La revista New Medical Economics ha distingit l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe amb el premi a la Millor política de RSC pel 'Desenvolupament del pla de Qualitat Assistencial i Seguretat del Pacient en un hospital terciari i el seu departament de salut'. La cerimònia d'entrega serà el dimarts 5 de novembre a l'Hospital Universitari Clínic San Carlos de Madrid.
La publicació digital especialitzada en el món de la gestió sanitària i l'experiència del pacient New Medical Economics lliura cada any aquests guardons per reconèixer la tasca de professionals, Administració i altres entitats que contribueixen de manera significativa al desenvolupament de la Biomedicina i les Ciències de la Salut a Espanya, i mantenen una activitat innovadora, investigadora, de gestió i d' experiència al pacient.
En el cas de La Fe, el reconeixement és un esquena al "compromís per l'excel·lència que l'hospital i el departament València-La Fe tenen des de fa anys. Inicialment es va posar el focus en la qualitat cientificotècnica, en la qual acumulem una dilatada trajectòria i àmplia experiència, per posteriorment incorporar la qualitat assistencial que perceben no només els pacients sinó també les seves famílies o acompanyants perquè el seu pas pel centre sanitari sigui una experiència el més còmoda possible, físicament i emocionalment", en paraules del gerent, José Luis Poveda.
En sintonia amb aquesta política, "el departament contempla diferents línies estratègiques promogudes des de la Unitat de Qualitat assistencial i Seguretat del Pacient, que és proveir al departament i al pacient de processos assistencials excel·lents en termes de seguretat, efectivitat i eficiència, de forma cooperativa i multidisciplinària amb els professionals i pacients, i amb el compromís de l'equip directiu", ha afegit la coordinadora de la Unitat de Qualitat Assistencial i Seguretat del Pacient de La Fe, Eva Salvo.
De fet, el Departament compta amb una força col·laborativa de 82 agents de qualitat que abunden en la seua aposta per brindar una atenció de la màxima qualitat i seguretat, així com detectar punts de millora considerant, al seu torn, els resultats de les enquestes de satisfacció del pacient.
"La participació del pacient en aspectes relacionats amb la seva salut implica que forme part activa en la presa de decisions de la planificació, gestió i avaluació del sistema sanitari i en la presa de decisions compartida amb els professionals sanitaris, contribuint així a la creació d'un entorn sanitari més humà i centrat en el pacient", ha resumit la doctora Salvo.
A més, ha afegit el doctor Poveda, "els professionals del departament col·laboren activament a impulsar iniciatives d'humanització de l'assistència sanitària, amb una especial sensibilitat cap a l'àmbit de les cures intensives i en l'àrea pediàtrica".
El pròxim 23 d'octubre se celebrarà la II Jornada Departamental de Qualitat i Seguretat del Pacient de la Fe, en la qual els professionals exposaran experiències i iniciatives del departament en aquesta matèria.