Docència i Formació Continuada

  • Considerem la docència com un procés i tenim perfectament identificats els nostres agents d'interés en la formació de grau, postgrau, especialitzada i continuada tant del personal sanitari, facultatiu o no, com del no sanitari.

 

Esquema de Formación

Formació de grau

Cada any rebem 160 estudiants de Medicina (80 de 5é i 80 de 6é), 10 estudiants d'infermeria i 8 estudiants de Tècnic en Cures Auxiliars d'Infermeria (TCAE).

 

Formació especialitzada

La nostra unitat va ser acreditada en 2020 pel Ministeri de Sanitat com a Unitat Docent Multiprofessional d'Obstetrícia i Ginecologia, per a la formació de 5 MIR i 5 EIR d'Obstetrícia i Ginecologia anualment.

En total, en el Àrea de la Dona s'estan formant 20 metges i metgesses residents d'Obstetrícia i Ginecologia i 10 residents d'infermeria Obstètric-Ginecològica (Matrones).

El programa de formació de residents està acreditat per la European Board and College of Obstetrics and Gynecology des de 2015. I des de 2016, la Unitat de Onco-Ginecologia està acreditada pel ESGO per a la formació de subespecialistas.

 

Desenrotllament Professional Continu o Formació continuada

El nostre pla de formació comprén totes les activitats formatives  impartides i rebudes, tant internes com externes.

 

Esquema plan de formación

 

Tenim un programa de sessions clíniques acreditat per la Comissió de Formació Continuada de la CV des de fa 16 anys. amb de més de 100 hores anuals en les últimes edicions que, gràcies a la pandèmia, realitzem en línia conjuntament amb els nostres companys de l'Hospital Clínic. A més, se celebren altres sessions en les diferents unitats, i nombroses Jornades i Cursos.

El Desenrotllament Professional Continu (DPC) es caracteritza per:

  • Es desenrotlla al llarg de tota la vida professional.
  • És autodirigit i no supervisat, el responsable és el professional, que dirigix el cicle formatiu i presa la iniciativa per a identificar les seues necessitats de manera constant, no s'establix en un moment concret. Per tant, sempre hi ha una oportunitat de millora i cada professional es convertix en una font constant de garantia de qualitat.
  • Respon a un model professional (resolució de problemes), no a un model acadèmic (aprofundir en els coneixements), encara que es considera un element més.
  • L'objectiu final és la millora en l'exercici, més que el reconeixement de la competència professional.
  • Incorpora la Metodologia d'Educació d'Adults (PIXA) que és més efectiva en l'aprenentatge que altres mètodes clàssics per a millorar la pràctica professional.

Col·loca al professional en una dinàmica de millora contínua, convertint-li en un element clau per al sistema de salut, per al sistema i per a ell mateix, protegint d'errors i burn out.
La identificació de les millores en el nostre entorn de treball es convertix en una actitud. 

Les accions formatives i la identificació de canvis en la pràctica clínica són incorporats als processos i protocols del servici, que són periòdicament revisats i actualitzats. 

Amb tot això, s'ha desenrotllat una cultura d'aprenentatge caracteritzada per una visió:

  • Realista, moderna i innovadora
  • Compartida i de futur
  • Multifactorial i multidisciplinari
  • Aprenentatge en equip

 

Gráfica Desarrollo Profesional Continuo (DPC)