La qualitat és un dels grans eixos que regixen l'activitat diària del Departament València La Fe, per a oferir als ciutadans el millor servici possible.
En el seu compromís per l'excel·lència, el Departament València La Fe té una dilatada trajectòria i àmplia experiència en la millora contínua de la qualitat assistencial, que va incidir en els seus orígens en la qualitat de caràcter científic -tècnic per a posteriorment incorporar també la qualitat percebuda pels pacient s i els seus familiars.
En l'establiment d'esta política s'han tingut en compte cinc conceptes bàsics que es complementen entre si:
- Les necessitats i expectatives expressades pels ciutadans a propòsit de les prestacions que el Departament de Salut proporciona a la comunitat i a l'entorn que li envolta.
- Considerar al pacient/usuari com a eix fonamental en la valoració de la seua cura rebuda com la seua implicació i participació activa.
- Un nivell de servici efectiu i segur, prestat en el temps adequat, amb el menor cost possible, i de manera que queden satisfets els qui reben eixa assistència. Contemplar la seguretat a través dels ulls del pacient/usuari.
- Una pràctica professional moderna a l'entorn del sistema nacional de salut que tinga en compte els determinants de la qualitat assistencial.
- Les línies estratègiques identificades per la pròpia organització, en les quals s'emmarquen la definició, mesura i avaluació dels objectius assistencials, docents i d'investigació del Departament.
Com a fruit d'esta estratègia, l'hospital ha obtingut en els seus més de 50 anys de vida reconeixements nacionals i internacionals als seus professionals, a la seua manera de fer i de gestionar els servicis i als seus assoliments en l'àmbit de la docència i la investigació. Tots estos assoliments són la part visible d'un treball sistemàtic, continu i compromés.
El Departament ha apostat per un sistema de gestió en el qual està implicat tot el comité de direcció i que aposta pel desenrotllament i potenciació de totes les dimensions de la qualitat. En este marc, les normes ISO ajuden a sistematitzar els processos, incorporant elements com l'anàlisi del context, la gestió proactiva de riscos i oportunitats, i les auditories interna i externa, per a millorar de manera contínua.
Els professionals del Departament han col·laborat activament a impulsar iniciatives d'humanització de l'assistència sanitària, amb una especial sensibilitat cap a l'àmbit vigilància intensiva i en l'àrea pediàtrica. Esta realitat s'ha vist reforçada amb el desplegament d'un Pla d'Humanització propi.
La recent revisió efectuada del número i funcions de les Comissions clíniques del Departament ha posat de manifest l'elevada participació dels professionals en les mateixes i els resultats del seu treball és una mostra inequívoca de l'elevat compromís col·lectiu.
Tot això implementat de manera convergent amb la Política Sanitària de la Conselleria de Sanitat i vertebrat des de la Unitat Funcional de la Qualitat Assistencial i Seguretat del Pacient (UFCASP) creada en 2016 i de caràcter multidisciplinari. Esta Unitat complix les funcions dictades per la Conselleria a través del seu Pla de Qualitat, elaboració de memòries normalitzades, així com participació en projectes autonòmics de la Conselleria i en la gestió d'objectius, base per a la productivitat dels professionals.
Innovació, Compromís i Qualitat és històricament el nostre lema.
Jose Luis Poveda Andrés
Gerent del Departament de Salut València La Fe