Missió
En el seu àmbit geogràfic poblacional de referència, el Servei d'Urgències de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe és l'estructura organitzativa responsable de garantir la prestació sanitària amb l'objectiu d’aconseguir el màxim índex de salut de la població i satisfer les seues necessitats i expectatives, concretada en el següent:
- Atendre tota la població de les àrees assignades i qualsevol pacient amb patologia urgent o amb una emergència sanitària, tenint en compte pacients, acompanyants, destinataris interns i comunitat, durant les 24 h del dia.
- Recepció, classificació i regulació mèdica del 100 % de la demanda urgent a través d'un sistema estructurat de classificació i triatge de pacients.
- Prestar assistència sanitària especialitzada, universal, integral, personalitzada i de qualitat, en coordinació amb altres recursos del sistema.
- Aplicar els mitjans diagnòstics, curatius i pal·liatius adequats al coneixement científic.
- Realitzar el diagnòstic / tractaments definitius i resolutius (processos finalistes) amb resolució completa de patologies.
- Iniciar el tractament i estabilització del malalt/a per a la seua derivació a altres nivells.
- Aplicar l'oportú tractament durant el trasllat del/de la pacient a altres serveis de l'Hospital.
- Aplicar la metodologia de gestió de processos.
- Participar en la gestió dels recursos del sistema.
- Realitzar avaluació, millora contínua de qualitat, investigació, docència, prevenció, promoció de la salut i totes aquelles activitats encaminades a millorar l'atenció de cada pacient que acudisca o haja de ser tractat en el Servei d'Urgències.
Visió
El Servei d'Urgències de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe pretén ser reconegut per totes les persones usuàries com un servei excel·lent en la prestació sanitària i innovador en tots els aspectes de la seua gestió, tant tecnològica com de recursos humans. Participant activament en l'autorealització de tots els seus professionals en la millora contínua de les seues capacitats cientificotècniques i el desenvolupament d'un sistema de participació en el procés de presa de decisions.
Principis i valors
- Custodiar i desenvolupar els valors inherents a la institució a la qual pertany: La universalitat, l'accessibilitat i l'equitat com a suport en totes les facetes de prestació del servei a tota la seua població.
- Assumir amb eficiència les necessitats i expectatives de les persones usuàries del servei.
- Millora contínua de les capacitats cientificotècniques dels professionals mitjançant l'adequació de les activitats incloses en un programa de formació.
- Incorporar com a oportunitats de millora tots aquells suggeriments expressats pels professionals del Servei i les seues empreses proveïdores.
- Mantindre un equip humà amb l'adequada motivació, i treballar en el desenvolupament d'un model de direcció participativa per objectius, que permeta generar espais de participació i, per tant, una major implicació de tots els professionals d'acord amb les funcions i responsabilitats de cadascun.
- Mantindre plenament actualitzats tots els processos de prestació del servei en la cerca de l'eficiència.
- Consolidar la gestió del canvi com a inherent a la dinàmica organitzativa.